Gleeson Collegeに通うYusuke君からも早速のレポートです。何と初回から英語でもレポートを書いてくれました。留学に対する強い意気込みを感じます。

こんにちは!

日本を出発してもう4日が経ちました。

1日目は飛行機内で過ごし、ブリスベンに到着後アデレードへ向かいました。

国際線の飛行機では機内食に寿司が出たのでオーストラリア前最後の日本食となりました。

IMG_0699IMG_0712
学校に到着してからは、ホストファミリーと顔を合わせました。とても優しく迎えてもらい、そしてファミリーへ日本から持ってきたお土産を渡しました。お土産をとてもファミリーに喜んでもらうことができました。

ホストファミリーの家では、以前にオーストラリアへ行った時にお世話になったホストファミリーとも会うことができました。

昨日には学校の制服を借りに行き、今日には自分の受ける授業も決定しました。

現地の人ともたくさん話すことができました。

これから学校の授業が始まっていくのでこれから頑張ります

Hi there.

It has been 4 days since I left Japan .

On the first day, I spent on an airplane. After arriving at Brisbane airport, I headed to Adelaide airport.

On international flight, in flight meal was sushi. So it was the last Japanese food I ate before going to Australia.

After arriving at the school, I met with my host family. They welcomed me so gently and I gave them souvenirs I brought from Japan. They were so happy to receive the souvenirs.

In my host family’s house, I was able to meet my ex-host family I was taken care of when I visited Australia in 2015.

I borrowed a school uniform yesterday and my class timetable has been decided today.

I was able to talk a lot with Australian people.

I’m going to do my best at school.
IMG_0726IMG_0728