West Moreton Anglican Collegeに通うTaiki君からレポートが届きました。

こんにちは。
オーストラリアに来てから三週間が経ちました。

2月11日に、4人の日本人の留学生と私はブリスベンのシティーに行きました。

私達は、それぞれのホストファミリーの送迎と電車で行き、買い物やご飯を食べたり、水泳をしたりしました。

そして、たくさんのお店に買い物をしに行きました。
これは日本のお店です。
taiki07
そこでは、日本の商品を販売しています。
しかし、日本で買うよりも値段が高いです。
これはダイソーです。日本にもありますから、皆さんご存知でしょう。taiki03
しかし、ここも日本で買うよりも値段が高いです。
オーストラリアのダイソーの値段は2.8ドルです。(今現在1ドル、日本円で約¥87なので、約¥243です。)

昼食には、私はサラダラップとチキンを食べました。
とても美味しかったです。

次にサウスバンクに行き、人工ビーチで水泳をしたり、サウスバンクの中の店で買い物をしました。
taiki11
ここでも楽しく過ごせました。人工ビーチはとても楽しかったです。また、そこで泳ぎたいです。
サウスバンクで、ブリスベンのシティーの綺麗な景色を見ることができます。
taiki10
これはブリスベン川です。
taiki02
とても幅が広いです。
私は日本の川の方が綺麗だなと感じましたが、オーストラリアの道にはたくさんのゴミ箱があり、道にはほとんどゴミがありません。
これはとても良い考えだと思います。
taiki04
私はまだ、全力で頑張れていないので、頑張らなければいけないです。
前回のブログでも自分の意識について書きましたが、まだ意識は変わっていないです。
私は意識を変えるのはとても難しいと感じています。
今週は全力で頑張りたいです。そして、新たな自分の課題を見つけたいです。

Hello.
Three weeks have passed since I came to Australia.

Four Japanese students and I visited Brisabane city at February 11th.
We visited Brisbane city by each host family's car and the train.
taiki09
We did shopping, eating food and swimmingin it.
We visited many shops to do shopping.
There is Japanese shop.It sells Japanese goods.
But they are more expensive than the goods of the shop in Japan.
This is DAISO.You know it because it is in Japan.
taiki06
 But they are more expensive than the goods of DAISO in Japan.
The DAISO goods of Australia is $2.8.
I think it's too expensive.

I ate salad wrap and chicken for lunch.
They were very delicious.

We visited South Bank.
taiki05
In South Bank, we swam at artificial beach and did shopping.

I had good time in South Bank.
It beach was very fun.I want to swim in it again.
In South Bank, you can see Brisbane city's good view.

This is Brisbane river. It is very wide. 
I think Japanese river are more beautiful than Australia river.
taiki13
But There are many wastebaskets in Australia because there are not almost wastes on the way of Australia.
I think it's very good idea.

I must do my best because I think I didn't do my best yet.
I wrote about my consciousness last my blog.
But I haven't changed my consciousness yet.
So I feel very difficult changing it.
I want to do my best this week.And I want to find my new problem.

Thank you for reading my blog.