All Saints Anglican School に通う Satoshi君からレポートが届きました。

こんにちは。今回が2回目のブログ投稿になります。オーストラリアでの生活は5週間が経過し、環境にも慣れてきました。さて、今回は毎週金曜日にあるSPORT DAYについて書こうと思います。

All Saintsでは金曜日に校外の運動場や、ビーチ、動物園など様々なところに出かけます。
 写真はビーチに行ったときに撮ったものです。この日は風が強く波が高かったです。
そんな中、ボディーボード体験をしました。初めてだったのでできるか心配でしたが、インストラクターの方が上手に波に乗るやり方などを丁寧に教えてくださったのでたったの2時間で上手にできるようになりました。インストラクターの方はとても陽気で写真を撮るときも「You are champion」と言って笑わせてくれました。モーニングティーの後にはビーチでバレーボールをしたり、綱引きなどをしたりして交流をしました。また、ライフセーバーの人の話を聞き、実際に友達を助けるという体験をしました。体験なので浅瀬でしたが波が邪魔をしてうきわを取り付けるのがとても大変でした。
sato01
 
先週はCURRUMBINという動物園に行きツアーリズムとは何かという題で職員の方からの話を聞きました。途中で体長2メートル以上あるヘビが登場したり、クイズをしたりしました。ヘビが出てきたときは大きさにびっくりしました、またおとなしい子だったので触れてみました。乾燥しているのかと思ったのですが実際はしっとりとしていてさらさらしていました。その後自由時間となりバードショーやシープショー、クロコダイルショーなどをみて過ごしました。
sato02
3ヶ月留学も残り半分となりましたがまだまだ体験してないことがたくさんあるので挑戦していくとともに、残りの学校生活をあきらめることなくがんばっていこうと思います。

ブログを読んでいただきありがとうございました。次回をお楽しみに・・・


Hello, this is my second time blog. I have lived in Australia for 5 weeks. I am writing today about sports day which is held every Friday.
 
We go out somewhere every Friday. I went to beach. That day, the wind was strong and the sea had high waves. I did experience for body boarding. Because it was first time I worried about doing well. However there was no need to worry as my instruction was kind enough to teach an easy way to do this. He was very cheerful, when I took a photo, he gave me made me laugh. After morning tea we played at tug-of-war and beach volleyball.
sato03

We went to “CURRUMBIN” zoo last Friday. The guide told us the history of Currumbin wild life park various exhibits/display to see. She showed us a python which was about 2 meters long. I was surprised at the size. I have never seen a big snake before. I touched it, it has smooth skin it was cold.
I saw a bird show, a sheep show and a crocodile show in our free time.
sato04

I have not experienced things yet, so I will challenge.

Thank you for reading my blog.