Citipointe Christian College Internationalに通うYuta君からレポートが届きました。

今回が二回目の投稿になります。
僕の学校はクリスチャンの学校で教会に行くことがあります。今回はまずそれについて話します。

教会はとても堅苦しく皆で聖書を読もうみたいな感じだと思っていました。
ですが、僕の持っていたイメージとは全く違いました。
まず日曜日に大人が多く行く、チャーチに行きました。そこではライブのように歌を歌って皆で踊ります。
また金曜日は友達に誘われ学生だけのユースと呼ばれる協会に行きました。
そこではパーティーのように食べ物を食べながら友達と話したり、大きなスライダーに乗って遊んだりします。そのあとに教会の中に入って皆で歌をきき、ジャンプしたり踊ったりライブに来ているようでした。
DSC_0320
週末には釣りにサンシャインコーストに行きました。
ファミリーの友達に釣りの仕方を教えてもらいなんとか釣りが出来るようになりました。ファミリーの友達が結構大きな魚を釣っていましたが、僕は一匹も釣ることが出来ませんでした。一匹だけでも釣ってみたかったです。
DSC_0350
学校でも友達も増えて、見かけるとハーイととても気さくに皆話しかけてくれます。
ランチの時間も現地の高校生と話したり遊んだりできてとても楽しいです。
もう半分をきってしまいましたがもっと楽しんでいきたいと思います。

Hi.This is my second time blog.
My scool is Christian scool so I often go to church.I thought Church is quiet and we read the bible there before I go to Church but it is different.
I went to the church adults go .We sing the songs and dance there.I also went to church only students go.We talk with friends,eat food and ride big slide about for an hour.
Next, we go into the church and we dance and sing.It's so fun.I was really surprised Because everything I thought was different.
DSC_0322
I went to Sunshine Coast to fish on the weekend.
My homestay family's friends taught me how to fish and I learned it but I Couldn't catch the fish.
My homestay family 's friend caught big fish.I wanted to catch one fish.
DSC_0351
I made friends at school and they talked to me when they saw me at school.
I enjoy lunch because I talk with Australian friends.I will enjoy rest of my stay in Australia.
Thank you.