West Moreton Anglican Collegeに通うTaiki君からレポートが届きました。

こんにちは。Taiki です。
本日は私の学校での友人関係について書きます。

私は時々、ネイティブの生徒と話します。しかし、中国や香港の生徒と話すときの方が多いです。
368BCCE8-6085-40E0-9040-0B76B54CA30E
この写真では、まだ学校の授業前なので、人が誰もいませんが、休み時間などにはこの道は日本人や中国人や香港人などの人がいることがほとんどで、安心できます。
何人かのネイティブの生徒は"タイキ"と、時々声をかけてくれます。私はそのとき、嬉しい思いもあり、さらに、積極的に話さなければいけないなと思います。
IMG_1183
私は、中国や香港の生徒と話すときに、なぜ彼らは英語を話すのが上手なのかと、いつも思います。
私の学校には、日本、中国、香港、澳門、台湾から多くの留学生が通っています。だから、私は彼らも、私と同じで英語圏の生徒ではないので、安心して学校では過ごせます。

残りの留学生活もあとわずかになってしまいました。なるべく、悔いのないように過ごしたいです。


Hello, I'm Taiki.
Today I will write about friend relationship at my school.

I sometimes talk to native students.However, I talk to Chinese and Hong Kong students in English more time than then.Some native students said "Taiki" to me, then I am happy and I have to talk to them more actively.
When I talk to Chinese and Hong Kong students, I think why they can speak English well every time.

A lot of students who are Japanese, Chinese, Honkong, Macau and Taiwan students go to school that I go to.Therefore I can spend school life with no worries, because they don't live in English-speaking countries the same me.

Only around one week of my studying abroad life are left.If it's possible, I want to spend around one week with no regrets.

Thank you for reading my blog.