アデレードのグリーソンカレッジに通うGen君からのレポートです。

長いようで短かった留学も残り後、
3日となりました。いよいよ、日本に帰ってしまうのか~という感じがしています。とても悲しい半分、これからこの経験がどのように活かされるかとても楽しみです!

 

さて、今回は最後ということで、この留学がどのようだったのかについて書こうかと思います。

 

最初の1週間は、英語だけの生活に少し苦戦しましたが、すぐに慣れることができました。友達もたくさんできました。

01

 

ここに来て、思った事は自分から積極的に話しかけないと相手はなんもしてくれません。待ってれば話が回って来るわけではありません。そのため、自分から話して行かないと友達も出来ません。文法とかも大事ですが、それ以上に外国人に話しかける勇気の方が必要だと感じました。

 

テストは日本みたいにテスト週間があるわけではなく、教科ごとにテストの日が違います。それぞれやる内容も違い、日本みたいにペーパーテストもあれば、ワードとかパソコンを使って、期日までに作り上げるなどテスト方法は様々です。

 

評価は何点とかではなく、A,B,C,D,Eという評価になっています。ほとんどの教科が点数は出ません。

02

 

これで、私の留学のブログを終わります。

 

 

Hi this is a my final blog from Australia. I have still 3days. It was very short time! I am very sad but I hope I can use this experience in Japan. 

 

So today I am going to write my study abroad.

 

My first week was very hard because everything is English. I was nervous but soon I  accustomed to this life. 

 

My school's test is very different between Japanese high school. The reason why we do not have any test week. Each subject gets test different time. That's mean I have to concentrate each lesson. I think test does not hard. And also evaluate of test is different to Japanese high school. Gleeson College evaluate A,B,C,D,E. The score does not come out.

03 

 

My blog is end. Thank you for reading!

  

Gen